Läs Psaltaren med oss i sommar

I sommar hålls som vanligt gemensamma gudstjänster mellan Korskyrkan, Equmeniakyrkan och Pingstkyrkan. Det som är mindre vanligt är att dessa inte sker fysiskt i våra kyrkor, utan sänds digitalt via Youtube. Du kan ta del av dem var du än befinner dig och har en internetuppkoppling: vid köksbordet, i hängmattan eller kanske på stranden? I vår kalender hittar du länkar till gudstjänsterna respektive söndag och där kan du också se vem som predikar.

Men försök att vara med aktivt snarare än att bara titta eller lyssna passivt. Var med i bön och bibelläsning och lyssna in vad predikan vill säga just dig, just i den situation du befinner dig i. Ta gärna del av gudstjänsten tillsammans med andra om det är möjligt för dig – då kan ni be tillsammans och samtala om budskapet.

I sommar utgår vi varje söndag från en psalm i Psaltaren. Kanske vill du läsa hela Psaltaren under sommarmånaderna, och ta del av psalmisternas tankar, böner och brottningskamper med Gud?

Trevlig sommar!